Którędy olej w TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kempes
    Classic
    • 2006
    • 20

    Którędy olej w TDI

    Uważaj na folię na drzwiach bo będziesz miał później wodę pod nogami.
  • motorsport
    Drive
    • 2005
    • 61

    #2
    Którędy olej w TDI

    Mam Octavię TDI AGR (90 KM), która jakiś czas temu zaczęła potwornie brać olej (na tarasę 300 km muszę dolać 0,5 l). Wymieniłem turbinę na nową, ale praktycznie nic to nie dało. Zanim rozbiorę silnik do imentu chciałem się dowiedzieć czy w TDI z takimi przebiegami padają czasami uszczelniacze zaworowe? Może tamtędy ciągnie oliwę? Olej nie wycieka i znika głównie w trasie, choć nogę mam bardzo delikatną.

    [ Dodano: Pon 10 Lip, 06 22:34 ]
    Zapomniałem dodać -przebieg 155 000 km

    Komentarz

    • henio
      Rider
      S_OCP Member
      • 2005
      • 631

      #3
      Ja mam w tej chwili 189tys AGR , a tak naprawdę to może ze 300 tys, ale oleju mi jakoś nie bierze drastycznie.Jak nalałem rok temu na max to nie dawno zmieniałem i było troszke poniżej połowy.Z tego co piszą inni klubowicze to TDi bierze troche oleju, no może nie tyle co u Ciebie.W pompowtryskach to nie wiem , ale masz taki sam motor co i ja.A jak wygląda olej?Ewentualnie może jeżdziłeś ze zbyt małym poziomem oleju i troszke się zagotował, bo nie chce mi się wierzyć że po takim przebiegu siadały pierścienie,tłoki itp.No ale wszystko możliwe. :wink:

      Komentarz

      • daneczek76
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 3642
        • Toyota

        #4
        za dużo tej oliwy bierze to mogą być jednak pierścienie bo to właśnie taki objaw jak się jeździ spokojnie to oleju bierze mniej jak sie pojedzie w trase lub saleje i da w palnik olej ubywa .
        A nie przegrzałeś tego silnika w tedy też pierścienie mogły pizdnąć.
        [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          A uszczelka pod glowica jak wyglada?? Nie przedostaje sie gdzies olej nia, jak wygladaja spaliny. I czy sprawdzales czy po wymienie urbiny dolot jest suchy :?:
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • maciek
            Ambiente
            • 2005
            • 172

            #6
            Sprawdź właśnie czy w dolocie masz sucho, i czy w płynie chlodzącym nie pływa kożuszek z oleju (choć przy takim zużyciu pewnie więcej było by tam oleju niż płynu).

            Jeśli tam wszystko wygląda w porządku, to pozostaje ci sprawdzenie kompresji silnika - mechanik będzie wiedział jak to zrobć, żeby określić czy to uszczelniacze czy pierścienie puszczają.

            Pozdrawiam :wink:
            OCTAVIA '01

            Komentarz

            • DGW
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 2330

              #7
              Dokładnie zbadaj okoleptycznie co się z motorownią dzieje. Przede wszystkim spaliny. U mnie przed zgonem, natrasie 4000 km wzięła litr oleju, zaraz potem doszło do tego że po odpaleniu, świata widać nie było. Wtedy już przez 15 min. pracy wyciągnęła 1litr.
              Przyczyna - pęknięta głowica :shock:
              przebieg - 107 tyś ( to nie żart)
              NFPNorth-West
              2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
              WARSZTAT www.dsize.pl
              ->
              CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
              spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

              Komentarz

              • Bond
                Ambiente
                • 2004
                • 136

                #8
                Czasami ubywa gdy się zimny silnik mocno eksploatuje.
                Miałem tak kiedys, zmieniłem styl jazdy i ubywać przestało.
                dużo KM/i jeszcze więcej Nm

                Komentarz

                • motorsport
                  Drive
                  • 2005
                  • 61

                  #9
                  No to mam zagwostkę, bo gdyby pierścionki padały to byłby kłopot z zapalaniem, a ten pali idealnie. Co do stylu jazdy też odpada, bo już chyba delikatniej jeździć się nie da. Czuję, że trzba będzie wziąć dzień urlopu i zrzucić rozrząd, żeby te uszczelniacze wymienić. Zawsze to mniej kosztuje niż od razu pierścionki

                  Komentarz

                  • daneczek76
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 3642
                    • Toyota

                    #10
                    umnie był pierścionek walnięty i palił także wymieniłem i jedno i drugie czyli uszczelniacze
                    [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                    Komentarz

                    • motorsport
                      Drive
                      • 2005
                      • 61

                      #11
                      A jaka była konsumpcja oleju przy pęknietym pierścionku? Bo u mnie dochodzi do 1,3 l/1000 km.

                      Komentarz

                      Pracuję...